اخذ فوری و دریافت ایزو 9001

کسب و کار شما به ایزو 9001 نیاز دارد


[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

کسب و کار شما به ایزو ۹۰۰۱ نیاز دارد

اخذ گواهینامه ISO 9001 ، کسب و کار شما را در گروهی بسیار منتخب قرار می­دهد.مهم نیست که تجارت شما بزرگ باشد یا کوچک، استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 می­تواند تفاوت زیادی برای شرکت شما ایجاد کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل اصلی نیاز کسب و کار شما به ISO 9001 بیشتر آشنا شوید.کسب و کار شما به ایزو ۹۰۰۱ نیاز دارد.

گواهینامه ISO و بررسی آن

اخذ گواهینامه ISO 9001 ، کسب و کار شما را در گروهی بسیار منتخب قرار می­دهد. همه ما می­دانیم که وجهه یک سازمان عامل بسیار مهمی در تجارت است. ISO موجودیتی است که اعتبار آن، از طریق پذیرش اجتماعی به دست آمده است و امروزه مترادف استاندارد سازی و کیفیت است. اما چرا شرکت و کسب و کار شما باید از قوانینی که توسط نهادی تعریف می­شود پیروی کند؟ به طور کلی، می­توان گفت که شرکت‌ها تصمیم می­گیرند گواهینامه ISO را اخذ کرده، زیرا احساس می­کنند که این گواهینامه مفید است. طبق ISO Survey 2017، بیش از ۱.۵ میلیون شرکت دارای نوعی گواهینامه هستند که دو سوم ISO 9001 را انتخاب کردند. و اما چرا شرکت‌ها تلاش وسیعی را برای گرفتن ایزو انجام می­دهند؟ مزایای صدور گواهینامه ISO بسیار زیاد است، با این حال، هنوز هم ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا گواهینامه ISO 9001 برای شرکت شما مناسب است یا خیر؟ مهم نیست که تجارت شما بزرگ باشد یا کوچک، استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 می­تواند تفاوت زیادی برای شرکت شما ایجاد کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل اصلی نیاز کسب و کار شما به ISO 9001 بیشتر آشنا شوید.

دلایل اصلی نیاز کسب و کار شما به ایزو

گواهینامه ISO 9001

با توجه به مطالب بیان شده اکنون به این سوال پاسخ داده می­شود که گواهینامه ISO 9001 چه مشکلاتی را حل می­کند؟

کسب و کار شما به ایزو ۹۰۰۱ نیاز دارد : جهانی بدون سیستم­های مدیریت کیفیت را تصور کنید. شرکت‌ها محصولات بد را بدون هیچ گونه بهبودی به فروش می­رسانند، بدون اینکه هیچ وقت یاد بگیرند، اشتباهات بی­شماری مرتکب می­شوند، تعمیرات و بازسازی به طور مداوم انجام می­شود، یا مشتری محصولات یا خدمات بدی دریافت می­کند، هزینه‌ها افزایش می­یابد، مشتریان به طور فزاینده­ای ناراضی خواهند بود، محصولات نمی­توانند به عنوان تبلیغات استفاده شوند، استفاده از برخی از آنها خطرناک است و در آخر می­توانید به خدمات بیمارستان بدون مدیریت کیفیت فکر کنید.

مدیریت کیفیت منجر به تولید محصولات و خدماتی می­شود که طبق خواسته مشتری، سازگار، ایمن و قابل اعتماد باشد. مدیریت کیفیت همچنین منجر به شرکت‌های کارآمد و سودآور می­شود. ISO 9001، یک استاندارد بین المللی است که توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) برای ما چارچوب قابل اعتمادی فراهم می­کند که از طریق آن، شرکت‌ها می­توانند سیستم مدیریت کیفیت خود را تنظیم کنند. ایزو، استانداردی برای کمک به بهبود کیفیت زندگی در سراسر جهان ایجاد کرده است. این استانداردهای بین المللی شامل رهنمودهایی در مورد همه چیز، از کیفیت هوا و آب گرفته تا ایمنی جاده‌ها و بسته­بندی‌های بهداشتی پزشکی می­باشند. استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 شناخته شده­ترین و گسترده­ترین استاندارد برای سیستم مدیریت کیفیت در سراسر جهان است.

ISO 9001

و اما اکنون این سوال مطرح می­شود که گواهینامه ISO 9001 چگونه برای شرکت شما سودآور خواهد بود؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل نیاز کسب و کار شما با این استاندارد بیشتر آشنا شوید.

۱۰ دلیل  برای اینکه کسب و کار شما به ایزو ۹۰۰۱ نیاز دارد

  1. بهبود فرآیند
  2. تصمیمات بهتر
  3. سود بالاتر
  4. استاندارد سازی
  5. اعتبار بهتر
  6. قراردادهای دولتی
  7. کاهش هزینه­ها
  8. تعامل با مشتری
  9. رضایت مشتری
  10. ارائه چارچوبی خاص

در سال ۲۰۱۶، در مجموع ۱،۱۱۵،۸۵۲ سازمان دارای گواهینامه ISO 9001 در سراسر جهان بوده­اند که نرخ رشد سالانه آنها ۶.۹٪ است. علاقه به گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ به دلیل خوبی افزایش یافته است – استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 می­تواند تفاوت قابل توجهی در تجارت شما ایجاد کند. در زیر فقط برخی از دلایل اهمیت این استاندارد برای کسب و کار شما ذکر شده است:

  1. ۱. فرآیندهای بهبود یافته

ایزو ۹۰۰۱ یک چارچوب جامع است که تمام فرایندهای کلیدی شرکت – و نه فقط کنترل کیفیت – را در بر می­گیرد. با در نظر گرفتن چنین دیدگاه گسترده­ای، ISO 9001 نه تنها به تولید محصولات و خدمات با کیفیت، بلکه همچنین به بهبود تولید و ارائه خدمات با کار مجدد کمتر و هزینه کمتر منجر می­شود. از استاندارد ادغام فرآیند تا بهبود، استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در مورد فرآیندهای با کیفیت است. در واقع، بازنگری سال ۲۰۱۵ ایزو ۹۰۰۱ در “رویکرد فرایند” به عنوان ستون اصلی ISO 9001 متمرکز است. ایده این است که یک QMS مبتنی بر فرآیند (سیستم مدیریت کیفیت) فرآیندهای مرتبط را به هم متصل می­کند و برای اطمینان از آن یک کل منسجم را تشکیل می­دهد که فرآیندها نه تنها به صورت جداگانه مدیریت می­شوند، بلکه با توجه به تاثیر آنها بر سایر فرایندهای شرکت مدیریت می­شوند.

ایزو ۹۰۰۱ به شما جزئیاتی در مورد تمام فرایندهای بهم پیوسته و نحوه کار آنها به صورت جداگانه نمی­دهد. با این حال، ISO 9001 به شما رهنمودهایی را ارائه می­دهد تا درمورد فرآیندهای خود و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر، به طور کلی و سیستمی فکر کنید، و در نتیجه فرآیندهای یکپارچه موثرتر و بهتری ایجاد کنید که باعث میشود دریابید کسب و کار شما به ایزو ۹۰۰۱ نیاز دارد

فرآیندهای بهبود یافته

  1. تصمیم گیری بهتر

تصمیم گیری مناسب رمز موفقیت کسب و کار است. چارچوب ساختار یافته ISO 9001 برای مدیریت کیفیت، مدیریت و اطلاعات و فرآیندهایی را برای تصمیمات مبتنی بر واقعیت فراهم می­کند که متکی به شواهد هستند، نه فقط به احساسات.

یک سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر ISO 9001، به ویژه سیستمی که حسابرسی و گواهی شده است، فرایند داخلی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها دارد. این مدیریت بینشی کسب خواهد کرد که در آن فرآیندها کار می­کنند و مشخص می­کند که کدام یک از آنها نیاز به اصلاح یا بهبود دارند.

همه اینها به شما کمک می­کند روند تصمیم گیری خود را بهبود ببخشید. دیگر هیچ وقت دارت را در تاریکی پرتاب نخواهید کرد، اما قادر خواهید بود تا یک مسیر را براساس اطلاعات واقعی و عملی ترسیم کنید.

تصمیم گیری بهتر

  1. درآمد و سود بیشتر

مشتریان کیفیت می­خواهند و به شرکت‌هایی ارائه دهنده کیفیت بالاتر، پاداش می­دهند. به همین دلیل، سازمانهای دارای گواهینامه ISO 9001 نه تنها صلاحیت بیشتری دارند، بلکه به طور متوسط ​​۷٪ بیشتر از شرکتهایی با عدم  ایزو ۹۰۰۱  حقوق دریافت می­کنند.

شرکتهای ایزو ۹۰۰۱ همچنین رشد فروش بهتر و عملکرد مالی بهبود یافته (بر اساس بازده دارایی) را ثبت می­کنند. علاوه بر این، ۸۵ درصد شرکت‌های دارای گواهینامه ISO 9001 تقاضای بیشتری برای محصولات یا خدمات خود و همچنین افزایش سهم بازار را تجربه کرده­اند.

درآمد و سود بیشتر

  1. پشتیبانی از سایر استانداردهای خاص صنعت

ایزو ۹۰۰۱ از مزایای اضافی برخوردار است که پایه و اساس سایر استانداردهای خاص صنعت مانند ISO 14001 (مدیریت محیطی)، ISO 20000 (مدیریت خدمات فناوری اطلاعات)، ISO 13485 (دستگاه‌های پزشکی) و ISO / TS 16949 (صنعت خودرو) را ایجاد می کند. پیاده سازی ایزو ۹۰۰۱ باعث می­شود سایر استانداردهای مدیریت نیز افزایش یابد. این امر به ویژه از زمان بازنگری در ISO 9001 (و سایر استانداردهای ISO) در سال ۲۰۱۵ صادق است، زیرا اکنون همه استاندارد‌های جدید ISO از همان ساختار و سیستم شماره گذاری استفاده می­کنند.

به عبارت دیگر، آنچه شما برای دستیابی به گواهینامه ISO 9001 سرمایه­گذاری می­کنید، نه تنها مزایای یک سیستم مدیریت کیفیت شناخته شده در سراسر جهان را برای شما فراهم می­کند، بلکه در صورت تصمیم گیری برای اضافه کردن گواهینامه به استانداردهای خاص صنعت خود، با کاهش قابل توجهی در هزینه و زمان مورد نیاز روبه رو می­باشد.

  1. افزایش اعتبار در میان مشتریان ( کسب و کار شما به ایزو ۹۰۰۱ نیاز دارد )

گواهینامه ISO 9001 نشانگر واضحی است که یک شرکت به کیفیت متعهد می­باشد. از آنجا که ایزو ۹۰۰۱ شناخته شده­ترین استاندارد کیفیت در جهان است، اگر بتوانید گواهینامه ایزو ۹۰۰۱  خود را تبلیغ کنید، مشتریان بالقوه شما درک بهتری از شرکت شما خواهند داشت. یک نشان صدو گواهینامه ISO 9001 اعتبار را به تبلیغات و بازاریابی اضافه می­کند.

افزایش اعتبار در میان مشتریان

  1. الزامات مربوط به قراردادهای دولتی را برآورده می­کند

برای انواع خاصی از شرکت‌ها، قراردادهای دولتی می­تواند یک تجارت پر سود باشد. متاسفانه، به دست آوردن قراردادهای دولتی می­تواند به حلقه‌های زیادی احتیاج داشته باشد، شروع با RFP یا روند مناقصه درگیر. ISO 9001 به شما کمک می­کند تا با کار در بخش دولتی، سازمان خود را برای موفقیت آماده سازید. و در حقیقت، برای برخی از شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی، صدور گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ یک الزام است.

نه تنها دولت‌ها، بلکه شرکت‌ها نیز ISO 9001 را پیش شرط قرار می­دهند؛ به ویژه شرکت‌هایی که خودشان به ایزو ۹۰۰۱  رسیده­اند، از تامین کنندگان خود نیز درخواست این گواهینامه را دارند. به عنوان مثال آمازون، مطابقت با ایزو ۹۰۰۱  خود را برای خدمات ابری تجاری AWS تبلیغ می­کند و بیان می­دارد که : “استفاده از یک ارائه­دهنده گواهینامه ISO 9001 مانند AWS می­تواند روند صدور گواهینامه شما را آسان­تر کند”.

قراردادهای دولتی

  1. کاهش هزینه‌ها

شرکت شما هر ساله چقدر برای کار دوباره هزینه هدر می­دهد؟ تعمیر؟ محصولات رد شده؟ موجودی منسوخ شده؟ ادعای گارانتی؟  آیا کسب و کار شما به ایزو ۹۰۰۱ نیاز دارد ؟ هزینه فرصت از دست رفته یا مشتریان عصبانی چطور؟ با بهبود سیستم مدیریت کیفیت خود با ISO 9001، نیاز کمتری به انجام کار مجدد مشاهده خواهید کرد، زیرا مشکلات محصولات و خدمات شما کمتر و کمتر خواهد بود. با بهبود فرآیندهای عملیاتی، تولید و ارائه خدمات کارآمد و بدون خطا می­شوند، در نتیجه هزینه کاهش یافته و خط اصلی بهبود می­یابد. به همین دلیل ISO 9001 فقط به نفع شرکتی نیست که گواهینامه را دنبال می­کند، بلکه همچنین مزایای فوق العاده­ای برای مشتریان نیز دارد.

کاهش هزینه‌ها

  1. افزایش تعامل با مشتری

شرکت‌های دارای گواهینامه ISO 9001 روند سفارش بهبود یافته­ای دارند. برقراری ارتباط برای سفارشات مشتری نرمتر خواهد شد، از سوء تفاهم جلوگیری می­شود و نیازی به پرسیدن مجدد سوالات مشابه از مشتری نخواهد بود. این پیشرفت‌ها علاوه بر افزایش کارایی عملیاتی، اصطکاک با مشتریان را نیز کاهش می­دهد.

افزایش تعامل با مشتری

  1. رضایت بیشتر مشتری

اگر فرایندهای عملیاتی شما روان­تر و با کارایی بیشتری در حال اجرا باشد و در نتیجه کیفیت محصول یا خدمات شما بهبود یافته باشد، مشتریان شما خوشحال­تر خواهند شد. در حقیقت، شرکت‌هایی که مراحل صدور گواهینامه ISO 9001 را پشت سر گذاشته­اند، گزارش کرده­اند که رضایت بیشتری از مشتریان خود دارند. افزایش رضایت مشتری نه تنها منجر به افزایش وفاداری او می­شود، بلکه مشتریان راضی نیز مایل به پرداخت هزینه بیشتری هستند.

واقعیت این است که شرکتهای دارای گواهینامه ISO 9001 در ارائه به موقع محصولات یا خدمات با کیفیت، بهتر از شرکتهایی هستند که از این مدل سیستم مدیریت کیفیت استفاده نمی­کنند. مطمئنا، برخی از شرکت‌ها سیستم‌های مدیریت کیفیت داخلی خود را بدون استفاده از ISO 9001 توسعه داده­اند. با این حال، داده‌ها نشان می­دهد که شرکت‌های ایزو ۹۰۰۱ در کل، عملکرد بهتری نسبت به همتایان غیر ISO 9001 خود دارند.

افزایش رضایت مشتری و کارایی کارآمدتر، هر دو جنبه مثبتی را منعکس می­کنند و ارزش سهامداران شما را افزایش می­دهد.

رضایت بیشتر مشتری

  1. چارچوبی برای سیستم مدیریت کیفیت

چارچوب‌های بسیاری برای سیستم‌های مدیریت کیفیت وجود دارد، از تجربه عمومی و احساسات مدیرعامل گرفته تا الزامات دقیق. استاندارد ISO 9001 مجموعه­ای از الزامات دقیق است که اثبات شده است. با استفاده از ایزو ۹۰۰۱ به عنوان چارچوبی برای سیستم مدیریت کیفیت خود، نیازی به شروع از ابتدا ندارید و می­توانید از اشتباهات جلوگیری کنید.

ISO 9001 نه تنها چارچوبی اثبات شده برای سیستم مدیریت کیفیت شرکت شما فراهم می­کند، بلکه به عنوان استاندارد طلا شناخته می­شود. ایزو ۹۰۰۱ شناخته شده­ترین و گسترده­ترین استاندارد برای سیستم‌های مدیریت کیفیت در سراسر جهان است. استفاده از ISO 9001 به عنوان پایه و اساس سیستم مدیریت کیفیت شما، از فرآیندهای امتحان شده و واقعی ایجاد شده، آزمایش و اجرا شده توسط متخصصان بین المللی و شرکت‌های برتر در سراسر جهان استفاده می­کند.کسب و کار شما به ایزو ۹۰۰۱ نیاز دارد و این مساله قابل چشم پوشی نیست.

عدم نیاز به شروع مجدد چرخه با ایزو ۹۰۰۱

هنگامی که شرکت شما گواهینامه ISO 9001 را کسب کرد، تبریک می­گوییم! اکنون شما می­توانید از مزایای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱، از جمله مشتریان شادتر، افزایش سود و شهرت بهتر برخوردار شوید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *