OHSAS 18001

جهت اخذ OHSAS 18001 (استاندارد ایزو ایمنی حرفه‌ای) ایزوکیا آماده ارائه خدمات به شرکت ها و سازمان ها می باشد.

OHSAS18001 چیست ؟

استاندارد OHSAS18001 را استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی هم می نامند، استانداردی که در آن الزاماتی را برای سازمانها ارائه می کند که می خواهند ایمنی کارکنانشان را بالاترین حد ممکن نگهدارند.این استاندارد از نظر متن و الزامات به استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ بسیار شبیه است و بجای الزامات محیط زیستی، الزامات ایمنی و بهداشت شغلی آورده شده است.

استاندارد ۱۸۰۰۱ توسط سازمان بین المللی ایزو تدوین نشده است و به همین سبب نباید از عبارت ایزو در کنار آن استفاده کرد،  این استاندارد را OHSAS18001 می نامند (مخفف Occupational Health and safety Assessment series به معنی سری ارزیابی ایمنی و بهداشت حرفه ای).

کاربرد استاندارد OHSAS18001

استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS18001 دارای الزاماتی است که با هدف کاهش ریسک در سازمان ها تدوین شده اند. این الزامات که برای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای طرح ریزی و نوشته شده اند در صورت اجرا در سازمان ها می توانند از طریق کنترل خطرات موجب بهبود عملکرد سازمان شوند. دامنه کاربرد این استاندارد به عواملی مانند خط مشی ایمنی و بهداشت حرفه ای و ماهیت و شرایطی که در آن فعالیت می‌نماید و خطرات و پیچیدگی این فعالیتها بستگی دارد. OHSAS18001 قصد دارد تا به موضوعات ایمنی و بهداشت حرفه‌ای اشاره نماید و نه به ایمنی محصول و خدمات.

تاریخچه استاندارد OHSAS18001

با توجه به نبود استانداردی بین المللی در خصوص ایمنی و بهداشت شغلی در سال ۱۹۹۸ در کمیته ای با نظارت و رهبری انیستیتو استاندارد بریتانیا (BSI) تشکیل شد.

این کمیته با همکاری شرکت های انگلیسی صدور گواهینامه مشغول تدوین استانداردی در زمینه ایمنی و بهداشت شغلی شدند.

اولین نسخه مربوط به استاندارد OHSAS18001 در سال ۱۹۹۹ ارائه شد.

آخرین ویرایش مرتبط با سال ۲۰۰۷ می باشد.

سازمان بین المللی ایزو در سال های اخیر کمبود این استاندارد را احساس کرده و  اقدام به تدوین این استاندارد نموده و قرار است استانداردی با نام ایزو ۴۵۰۰۱ ارائه شود، این استاندارد اکنون در مرحله پیش نویس بوده و انتظار می رود تا اواخر سال ۲۰۱۶ و یا سال ۲۰۱۷ منتشر شود.

این استاندارد نیز مانند ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ یک استاندارد عمومی بوده و تمام سازمان ها صرف نظر از اندازه، خدماتی و یا تولیدی بودن می توانند آنرا پیاده سازی نمایند و محیط کاری ایمنی را برای پرسنلشان ایجاد کنند.

OHSAS18001 بخشی از سیستم IMS

استاندارد OHSAS18001 نیز مانند ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ یک استاندارد عمومی پرطرفدار بوده و تمام سازمان ها صرف نظر از اندازه، خدماتی و یا تولیدی بودن می توانند آن را پیاده سازی نمایند و محیط کاری ایمنی را برای پرسنل شان ایجاد کنند.

به شرکت ها و سازمان ها توصیه می گردد در صورت امکان و وجود شرایط مالی و اقتصادی نسبت به دریافت مجموعه گواهینامه استاندارد IMS که شامل OHSAS18001 ، ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ و ایزو ۱۴۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ می باشد اقدام نمایند.

جهت اخذ فوری این گواهینامه لطفا کیلک فرمایید.

ویژگی های استاندارد OHSAS 18001

ایجاد بستری ایمن برای افراد

دریافت نمودن گواهینامه OHSAS برای شرکت در مناقصات

دریافت نمودن گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیسترینگ

ایجاد احساس اعتماد و اطمینان در مشتریان

ارائه خدمات و افزایش فروش به دلیل ارتقای برند

اجرای ایمن خدمات و تولیدات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *