ایزو TS 29001

جهت اخذ TS 29001 (استاندارد صنایع نفت و گاز) ایزوکیا آماده ارائه خدمات به شرکت ها و سازمان ها می باشد.

ISO / TS 29001 ( سیستم مدیریت کیفیت در صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی )

استاندارد ISO / TS 29001 سیستم مدیریت کیفیت را برای سازمان های عرضه محصولات و خدمات برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند.

استاندارد ISO/TS 29001 توسط کمیته فنی ISO/TC 67، “مواد، تجهیزات و سازه‌های دریایی برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی” تهیه و به عنوان یک ISO/TS برای تعیین الزامات تکمیلیISO 9001 خاص صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی منتشر گردیده است.

با توجه به نیاز خاص این نوع صنایع در توانمندسازی و تکرارپذیری فرآیندهای موثر در مشخصه‌های عملکردی محصول و تعادل این فرآیندها با شرایط محیطی سازمان، استاندارد ISO/TS 29001 تأکیدی مضاعف براهم موضوعات مطرح در این نوع سازمان‌ها نموده ‌است. برخی از موضوعات مورد تأکید این استاندارد به شرح زیر می‌باشد:

– آموزش تخصصی کارکنان و تأمین‌کنندگان

-نظم و نظافت محیط کار

-توجه به مشخصه‌های فنی در کلیه مراحل پدیدآوری محصول

ثبت دانش فنی در مراحل طراحی

توجه به گستره زنجیره تأمین

چه شرکت ها و سازمان هایی می توانند گواهینامه ایزو TS 29001 را دریافت نمایند؟

این گواهینامه برای سازمان های مربوط به اکتشاف، تولید، خطوط لوله ، حمل و نقل و پالایش نفت گاز طبیعی و شرکت هایی که خدمات فنی و پشتیبانی را برای این صنایع ارائه می دهند کاربرد دارد.  این این استاندارد همچنین برای تولید کنندگان و خریداران تجهیزات و ابزارآلات مرتبط با صنایع نفت و گاز نیز کاربرد دارد و می توانند گواهینامه ایزو TS 29001 را اخذ نمایند.

همچنین شرکت هایی که در زمینه مشارکت در طراحی، ساخت، نصب، خدمات و تعمیر تجهیزات مورد استفاده در اکتشاف، تولید، حمل و نقل و پالایش نفت و محصولات طبیعی گاز و نفت فعالیت دارند می توانند استاندارد مذکور را پیاده سازی و گواهینامه ایزو TS 29001 ویژه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را دریافت نمایند.

اهمیت دریافت گواهینامه ایزو TS 29001

نفت ، پتروشیمی و گاز طبیعی جزء بزرگترین و مهمترین صنایع جهان هستند که کوچکترین سهل انگاری در آن و یا کیفیت نامناسب تجهیزات ، قطعات ، نصب و یا خدمات پیمانکاری در این صنایع علاوه بر تحمیل میلیاردها دلار هزینه به سازمانها می تواند به ایجاد خطرات ایمنی و زیست محیطی غیر قابل جبران یا بلند مدتی  مانند آنچه برای سکوی نفت شرکت BP  در خلیج مکزیک رخ داد که علاوه بر خسارات بسیار سنگین زیست محیطی ، بیش از چهل میلیارد دلار هزینه به شرکت BP وارد کرد یا فاجعه زیست محیطی نشت نفت در آلسکا که هنوز علیرغم گذشت سال ها و صرف میلیارد ها دلار هزینه اثرات زیست محیطی آن پا برجاست و یا آنچه در آتش سوزی در چاه نفت ایران در مارون و یا چاه شماره ۲۴ نفت شهر اتفاق افتاد بیانجامد.

مزایای اخذ ایزو TS 29001 چیست؟

• بدست آوردن مجوز کسب و کار خود با اخذ ایزو، برای افزایش قرارداد و چشم اندازهای موفق
• پایبندی به تعهدات سازمان به بهترین شیوه به ذینفعان و مشتریان
• بهبود ریسک و افزایش کارایی
• ساده نمودن مراحل خدمات و رسیدن به کیفیت بهتر و کاهش ضایعات
• ارتباط بهتر و ارزیابی منظم منجر به بهبود مستمر میشود.

سازمان هایی که در زنجیره تامین نفت و گاز فعالیت می کنند، نیاز به استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO / TS 29001 دارند.
در صنعت تایید کیفیت محصولات و خدمات شما از طریق صدور و اخذ گواهینامه ISO / TS 29001، نشان دهنده تعهد شما به کیفیت کارتان  به مشتریان و سهامداران است.
استاندارد ISO / TS 29001 بر اساس سیستم استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 شناخته شده بین المللی است.. استاندارد ISO / TS 29001 به عنوان یک نتیجه مستقیم از مشارکت بین ISO و صنعت نفت و گاز بین المللی است.
.
پیاده سازی ISO / TS 29001 با SGS تعهد سازمان شما نسبت به کیفیت را نشان می دهد. این سیستم فرآیندهای شما را پوشش می دهد و نشان می دهد که شما به  پرسنل و مردم خود اهمیت می دهید.
صدور گواهینامه ISO / TS 29001 می تواند به موازات صدور گواهینامه ISO 9001 به سازمان شما اعطا شود.

در حال حاضر نیاز به کیفیت در هر کسب و کار در سراسر جهان وجود دارد
اگر فعالیت و کسب و کار شما مرتبط با طراحی ، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصولات نفت، گاز و پتروشیمی و گاز طبیعی می باشد، گواهینامه ISO 29001 استانداردهای کیفیت الزامات مورد نیاز شرکت شما را معین و مشخص میکند

مزیت اصلی اخذ ایزو در کسب و کار شما، تغییر در سطوح کارایی و بهره وری شما خواهد بود.این استاندارد افزایش قابل توجهی در سطح کیفیت خواهد داشت.سیستم مدیریت نفت و گاز گواهینامه ای است که سطح کارآیی و بهره وری جدیدی را در کسب و کار شما به ویژه در مدیریت زنجیره تامین آن به ارمغان می آورد. مشخصات بسیاری وجود دارد که باید به عنوان بخشی از استاندارد ISO دنبال شود و این مراحل تعریف شده برای تحویل کیفیت است.

ویژگی های استاندارد TS 29001

سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

جهانی شدن و ایجاد مزیت‌های رقابتی در خدمات و بازار

دریافت نمودن گواهینامه بین المللی معتبر با کد رجیسترینگ

ایجاد احساس اعتماد و اطمینان خاطر در مشتریان

افزایش فروش به دلیل ارتقا و تقویت برند

بهبود سیستم مدیریت کارا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *